A mai trecut o săptămână în care am citit și recitit cât de importante sunt obiceiurile noastre alimentare, rolul familiei și a comunității în alegerea alimentelor, cum putem schimba obiceiurile mai puțin sănătoase în obiceiuri sănătoase și pentru a nu bâjbâi prin  întuneric... unde găsim informația corectă. Pentru a împrospăta informația te invit  să parcurgi PASUL 1.

Am aflat cât de important este să avem trei mese principale pe zi. Crezi că e suficient? Conform cercetării din domeniul nutriției ar mai fi de adăugat unele elemente importante pentru o bună funcționare a organismului și anume:

Cum funcționează organismul nostru? Care sunt ciclurile lui naturale? De ce apar indigestiile? De ce ne simțim obosiți?

Organismul nostru este foarte simplu și foarte inteligent, având un mecanism de funcționare clar, bazat pe funcțiile cele mai evidente ale lui: eliminarea, aportul alimentar și asimilarea.

Ciclul 1 – eliminarea reziduurilor colonului și a deșeurilor alimentare -  are loc între orele  04:00 dimineața și 12:00 la prânz.

Eliminarea reprezintă înlăturarea reziduurilor toxice si a greutății excesive din corpul tău, deoarece știm că o mare parte din surplusul de kilograme e reprezentat de toxine.

 

Ce e de făcut în acest interval? Ce alimente consumăm pentru a favoriza eliminarea?

Alimente ușor digerabile: fructe proaspete, cereale, semințe, multă apă - e atât de simplu încât chiar dacă nu obișnuiești să îți aloci timp pentru micul dejun, durează 3 minute sa le pui pe toate intr-un blender și să le servești în drum spre servici.

Mitul prin care prima masă trebuie să fie cea mai consistentă este combătut de ultimele studii în domeniu, studii adaptate la noul stil de viață mult mai sedentar și cu acces continuu la alimente.

Ciclul al II-lea – aportul alimentar și digestia - are loc începând cu ora 12:00 și durează până  la ora 20:00.  

Mesele foarte consistente arată că, în prezent, acordăm o mare importanță ciclului II – aportului alimentar – dar negăm celelalte doua cicluri - eliminarea și absorbția - , înăbușindu-le cu alimente. Poate sună dur dar NU este de mirare că mulți dintre noi ne plimbăm greutatea excesivă și ne întrebam de ce...? Acum știți!

Ce alimente consumăm ? Probabil 10% din ce se găsește în magazine (și chiar dacă sună puțin, e vorba de foarte mult) - pentru acest subiect dedic spațiu a cel puțin un articol din cele ce urmează! Stați pe aproape!

Ciclul al III-lea – asimilarea - absorbția și folosirea nutrienților - de la ora   20:00 la  ora 04:00 dimineața.

Când dormim și corpul nu mai are ceva de digerat, el asimilează ceea ce a primit peste zi. Când ne trezim, avem o “respirație de dimineață” și limba încărcată, deoarece organismul începe eliminarea elementelor nefolositoare. Peste noapte organismul nostru este un mic laborator unde au loc tot felul de reacții benefice nouă cu condiția să-i respectăm și să nu-i îngreunăm procesul mâncând după ora 20:00!

 

Ce alimente consumăm ? 

APĂ- în special dimineața când ne trezim, pentru că evident dorim să începem ziua cu un “laborator” curat!

Acum că știm, de ce nu este indicat să mâncăm mult și consistent în prima parte a zilei, de ce aportul de nutrienți este benefic pentru noi în intervalul 12:00 - 20:00 (interval în care mulți dintre noi suntem prea ocupați ca să ne hrănim) și de ce nu este recomandat să ne alimentăm seara după ora 20:00 ( când ajungem acasă). Acum că știm.... totul devine mai  clar deoarece am ajuns să ne înțelegem organismul și dacă îi respectăm nevoile ne va respecta și el!

Atât pentru azi, aștept cu nerăbdare întrebări, curiozități și mesaje dacă doriți să aprofundăm unele aspecte discutate în acest material!