Voi începe acest șir de articole cu întrebarea pe care o adresez tuturor celor care îmi trec pragul cabinetului și anume: Care este primul obicei pe care îl învățăm la scurt timp după naștere? Cu siguranță apar tot felul de răspunsuri până ajungem la răspunsul potrivit: SĂ MÂNCĂM!

            Obiceiurile alimentare se nasc în familia noastră, în comunitatea căreia îi aparținem și în  țara în care trăim iar aceastea se îmbunătățesc sau se deteriorează în funcție de importanța pe care le-o acordăm. Ajunși la momentul în care ne evaluăm aspectul fizic și/sau starea de sănătate, inevitabil apar o serie de întrebări precum: 

 

Unde greșim? Ce alimente consumăm? Când mâncăm? Cât mâncăm?

            Importanța pe care o acordăm obiceiului de a mânca și timpul acordat alegerii alimentelor devin tot mai reduse, ajungând doar să înfulecăm ceva în grabă fără a fi atenți la nevoile organismului și la calitatea alimentelor pe care le consumăm.

A mai trecut o săptămână în care am citit și recitit cât de importante sunt obiceiurile noastre alimentare, rolul familiei și a comunității în alegerea alimentelor, cum putem schimba obiceiurile mai puțin sănătoase în obiceiuri sănătoase și pentru a nu bâjbâi prin  întuneric... unde găsim informația corectă. Pentru a împrospăta informația te invit  să parcurgi PASUL 1.

Am aflat cât de important este să avem trei mese principale pe zi. Crezi că e suficient? Conform cercetării din domeniul nutriției ar mai fi de adăugat unele elemente importante pentru o bună funcționare a organismului și anume:

Cum funcționează organismul nostru? Care sunt ciclurile lui naturale? De ce apar indigestiile? De ce ne simțim obosiți?

Organismul nostru este foarte simplu și foarte inteligent, având un mecanism de funcționare clar, bazat pe funcțiile cele mai evidente ale lui: eliminarea, aportul alimentar și asimilarea.

Problema cea mai acută a omului modern este lipsa de energie. Cu toții dorim să avem cât mai multă energie pentru activitățiile cotidiene! Conștientizăm noi însă care dintre funcțiile organismului solicită cea mai multă energie?

Digestia?!... DA!... DIGESTIA!

Te simți obosit/obosită după masă? Acest fenomen se întâmplă deoarece toate energiile sunt concentrate asupra digestiei alimentelor. Digestia consumă mai multă energie decât alergatul, înotul sau mersul cu bicicleta!

Astăzi voi aborda un subiect... dulce și nelipsit din meniul nostru zilnic, în special de sărbători - mult iubitul zahăr!

Potrivit unui studiu efectuat în țara noastră, un român (fie că este vorba despre un bărbat, o femeie sau un copil) consumă în medie 60 de kilograme de zahăr într-un an. Aceasta înseamnă mai bine de o jumătate de cană de zahăr zilnic. Mult? Puțin? Rămâne de văzut...

Dar cu siguranță gândul nostru e - cum să consum eu atât de mult zahăr!? Ei bine, da, consumăm!

Voi începe acest an cu o afirmație seminificativă privind starea noastră de bine și voi apăsa pe butonul de alarmă, deoarece, corpul nostru este format în proporție de 70% din apă, însă din clipa în care ne naștem, el devine avid de mâncare, aer și apă pentru supraviețuire.

Aici nu doresc să pun accent pe băutul de apă, ci pe importanța alimentelor care conțin, în starea lor naturală, apă.

Ne întrebăm care sunt acestea?